FETALHOPE MEDICAL SRL, utilizând marca LYV WOMEN'S HEALTH, respectă standardele europene pentru prelucrarea datelor cu caracter personal, conform Regulamentului (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal.
Protecția datelor personale este o prioritate pentru noi, iar prin această informare dorim să vă prezentăm modul în care prelucrăm datele dumneavoastră personale și cum ne asigurăm că sunt gestionate responsabil și în conformitate cu legislația relevantă.
Având în vedere că prelucrarea datelor cu caracter personal este esențială pentru furnizarea serviciilor medicale, LYV WOMEN'S HEALTH se angajează să protejeze intimitatea clienților săi și să trateze cu seriozitate responsabilitatea privind securitatea informațiilor acestora. Ne angajăm să respectăm legislația în vigoare referitoare la protecția datelor personale, să adoptăm bune practici în domeniu și să promovăm un climat de transparență, siguranță și încredere.
Datele noastre de identificare și contact sunt următoarele:
• FETALHOPE MEDICAL SRL (marca LYV WOMEN'S HEALTH)
• Nr. înregistrare: J40/11368/2024, CUI: 50203486
• Adresa: București, Sectorul 1, B-dul Mircea Eliade, Nr. 36
• Telefon: 0730021616
• Email: contact@lyv.ro
• Website: www.lyv.ro
1. Categoriile de date personale pe care le colectăm
Datele cu caracter personal pe care le prelucrăm sunt obținute direct de la dumneavoastră și/sau rezultate în urma prestării serviciilor medicale și pot include următoarele categorii:
a) Date de identificare, respectiv: nume, prenume, sex, data nașterii/vârsta, faptul că sunteți cetățean sau rezident român sau cetățean străin, cod numeric personal (CNP) – când este strict necesar. Acestea sunt necesare pentru redactarea raportului de consultație și identificarea corectă la accesarea serviciilor medicale solicitate.
b) Detalii de contact, respectiv: adresă de corespondență/facturare, număr de telefon, adresă de email. Pe acestea le vom folosi pentru comunicări legate de programări sau, în cazul în care avem permisiunea dumneavoastră în acest sens, pentru comunicări comerciale referitoare la serviciile noastre.
c) Detalii referitoare la plăți, cum ar fi: informații privind plățile efectuate, numărul contului bancar sau al cardului bancar de pe care ați efectuat o plată, numele și prenumele titularului contului bancar sau al cardului bancar (poate fi altul decât dumneavoastră, dacă altcineva a efectuat plata unei facturi în numele și pentru dumneavoastră), data de la care cardul bancar este valabil, data expirării cardului bancar.
d) Imagini video (în sediul nostru avem instalate camere de supraveghere video, acestea sunt indicate prin semne la vedere).
e) Date referitoare la achiziții și interacțiunea cu noi, cum ar fi: evidențe ale interacțiunilor dumneavoastră cu noi; detalii referitoare la istoricul achizițiilor dumneavoastră de la noi.
f) Opinii personale (pot include date cu caracter special), cum ar fi: orice opinii și testimoniale pe care ni le transmiteți sau pe care le postați despre noi pe paginile noastre de pe rețelele de socializare (social media).
g) Date privind sănătatea (date personale cu caracter special), cum ar fi: simptome; afecțiuni anterioare; istoricul dumneavoastră de sănătate, inclusiv rezultate ale analizelor și investigațiilor anterioare, intervenții efectuate anterior, medicamente administrate; antecedente heredo-colaterale; grupă sangvină; servicii medicale pe care le accesați la noi; rezultatele analizelor și investigațiilor pe care vi le efectuăm; diagnostice; spitalizări; intervenții și manevre medicale pe care le efectuăm; tratamentul pe care vi-l prescriem sau administrăm; medicul pe care l-ați consultat; recomandări medicale; date din dosarul medical.
h) Date genetice (date personale cu caracter special), în cazul în care efectuați analize genetice
După cum reiese din lista de mai sus, este posibil să ne furnizați informații cu privire la alte persoane – de exemplu, istoricul medical al rudelor dumneavoastră care suferă de aceeași condiție medicală ca dumneavoastră. Atunci când acestea se referă la persoane identificate sau pe care le putem identifica, vom trata aceste informații drept date cu caracter personal ale acelor persoane și le vom acorda și lor protecția necesară. În toate cazurile, vom respecta cu strictețe obligația de păstrare a secretului profesional (inclusiv a secretului medical) pe care o avem față de dumneavoastră și nu vom informa aceste persoane despre această prelucrare, pentru a respecta obligația noastră de secret profesional (inclusiv medical) față de dumneavoastră.
Nu aveți o obligație de a ne furniza datele dumneavoastră cu caracter personal pe care le-am menționat în acest document. Cu toate acestea, dacă nu ne oferiți datele menționate în această informare, nu va fi posibil pentru noi să vă prestăm serviciile pe care ni le solicitați.
2. Sursa din care primim datele dumneavoastră
Dumneavoastră sunteți principala sursă de la care colectăm date cu caracter personal care vă privesc atunci când accesați serviciile noastre medicale. Aceste date includ atât date de identificare, contact, facturi și plăți, cât și date privind sănătatea, puse la dispoziție de dumneavoastră și necesare în vederea prestării serviciilor solicitate.
3. Temeiurile pe baza cărora prelucrăm datele dumneavoastră
a) Prelucrăm datele dumneavoastră cu caracter personal, altele decât datele cu caracter special, pentru a încheia și executa un contract cu dumneavoastră, la cererea dumneavoastră, prin care ne obligăm să vă prestăm serviciile noastre medicale, inclusiv pentru confirmări programări, informații privind măsuri de pregătire în vederea accesării unor servicii programate, informații privitoare la facturi și plăți.
b) De asemenea, prelucrăm datele dumneavoastră pentru îndeplinirea obligațiilor noastrelegale, de exemplu cele de arhivare și de raportare către autorități publice anumite informații, în special în domeniul sănătății publice și financiar-contabil.
c) Sunt cazuri în care prelucrăm datele dumneavoastră în temeiul interesului nostru legitim, de exemplu pentru actualizarea datelor dumneavoastră de identificare și contact, îmbunătățirea serviciilor noastre, asigurarea ordinii, securității bunurilor și persoanelor în clinică sau pentru soluționarea disputelor și formularea apărărilor.
d) În ceea ce privește comunicările noastre comerciale, prelucrăm datele dumneavoastră pe baza consimțământului la prelucrare pentru acest scop specific, în limitele consimțământului acordat.
Temeiurile pentru care prelucrăm datele dumneavoastră personale cu caracter special
e) În vederea furnizării serviciilor medicale – obiectul nostru de activitate – prelucrăm de asemenea o serie de date privind sănătatea, atunci când prelucrarea este necesară în scopuri legate de stabilirea unui diagnostic medical, de furnizarea de asistență medicală sau socială, de administrarea unui tratament medical sau de gestionarea sistemelor și a serviciilor de sănătate și asistență social.
f) Putem prelucra datele dumneavoastră și în situații de urgență medicală sau alte situații în care vă aflați în incapacitate (fizică sau juridică) de a consimți la prelucrare, caz în care putem prelucra datele dumneavoastră sensibile în scopul protejării intereselor vitale ale dumneavoastră sau ale unei alte persoane fizice.
g) În cazuri speciale, poate fi necesar să prelucrăm datele dumneavoastră medicale din motive de interes public în domeniul sănătății publice; de exemplu: protecția împotriva amenințărilor transfrontaliere grave la adresa sănătății (ex: epidemii), asigurarea de standarde ridicate de calitate și siguranță a asistenței medicale și a medicamentelor sau dispozitivelor medicale, în temeiul legislației Uniunii Europene sau a României.
h) În situația în care între dumneavoastră și noi apar diferende pe care nu le putem soluționa împreună pe cale amiabilă, este posibil să prelucrăm datele dumneavoastră cu caracter special (de exemplu, rezultatele analizelor medicale în baza cărora s-a decis un anumit diagnostic) pentru constatarea, exercitarea sau apărarea unui drept al nostru în instanță.
4. Scopurile pentru care prelucrăm datele dumneavoastră cu caracter personal
a) Prestarea de servicii medicale către dumneavoastră și raportarea acestora: prestarea serviciilor medicale atât în clinică, cât și prin intermediul platformelor online de teleconferință; înregistrarea serviciilor medicale prestate; programări; identificarea dumneavoastră și a serviciilor prestate; informarea dumneavoastră cu privire la rezultatele serviciilor prestate.
b) Gestionarea sistemelor noastre de comunicații și IT (tehnologia informației): gestionarea și dezvoltarea sistemelor noastre de comunicații; gestionarea securității noastre IT; mentenanța și administrarea softurilor utilizate în prestarea serviciilor.
c) Îndeplinirea obligațiilor noastre legale cu privire la arhivare, sănătate, securitate, ținerea evidențelor și a altor obligații pe care legislația ni le impune.
d) Gestiunea financiară: eliberarea bonurilor, facturilor și chitanțelor către dumneavoastră; primirea plăților de la dumneavoastră, inclusiv înregistrarea plăților efectuate de altă persoană în numele dumneavoastră; transmiterea de notificări; elaborarea de rapoarte financiare/ operaționale, rapoarte de activitate și emiterea situațiilor financiare cu privire la serviciile prestate.
e) Comunicări comerciale: comunicarea către dumneavoastră prin orice mijloace (email, telefon, mesaje telefonice (SMS-uri), mesaje transmise pe platformele de socializare) de noutăți privind serviciile medicale disponibile în clinica noastră, sau furnizarea de alte informații care v-ar putea interesa.
f) Soluționarea disputelor: soluționarea sesizărilor și cererilor dumneavoastră; formularea de cereri și de apărări înaintea autorităților publice și a altor entități care soluționează dispute; înlăturarea suspiciunii de malpraxis.
g) Îmbunătățirea serviciilor și proceselor: identificarea potențialelor probleme cu privire la serviciile noastre existente în vederea îmbunătățirii acestora; testarea îmbunătățirilor realizate asupra serviciilor noastre sau a noilor noastre servicii.
h) Supravegherea spațiilor LYV WOMEN'S HEALTH conform dispozițiilor legale și pentru asigurarea ordinii și securității bunurilor și persoanelor, cu ajutorul sistemelor CCTV montate pentru supravegherea spațiilor.
5. Destinatarii datelor dumneavoastră personale
Ca regulă, nu divulgăm datele dumneavoastră către alte companii, organizaţii sau persoane din orice ţară (inclusiv România).
În anumite situații, este însă posibil să divulgăm datele dumneavoastră către alte persoane fizice sau juridice. Puteți regăsi mai jos principalele categorii de astfel de destinatari:
a) Autorități publice din orice domeniu (în special autorități publice în domeniul sănătății din România), la cererea acestora sau din inițiativa noastră, în acord cu legislația aplicabilă.
b) Contabili, auditori, avocați și alți consultanți profesionali, aceștia vor fi obligați printr-o lege sau prin contractul încheiat cu noi să păstreze confidențialitatea datelor dumneavoastră.
c) Persoane fizice sau juridice care acționează ca persoane împuternicite pentru LYV WOMEN`S HEALTH, în diverse domenii (de exemplu: servicii de plată, servicii de administrare si mentenantă sisteme si aplicatii IT), pe care îi vom obliga să respecte cerințele legislației care vă protejează drepturile – aceștia prestează anumite servicii pentru noi.
d) Orice persoană, agenție sau instanță relevantă în măsura necesară pentru constatarea, exercitarea sau apărarea unui drept al nostru în instanță.
e) Medicii colaboratori și alți furnizori de servicii medicale, fiecare dintre aceștia sunt obligați prin lege și/sau prin contractul încheiat cu noi să păstreze confidențialitatea datelor dumneavoastră.
Atunci când folosim o persoană fizică sau juridică drept persoană împuternicită pentru prelucrarea datelor dumneavoastră cu caracter personal, ne vom asigura că aceasta a încheiat un act scris cu noi prin care își asumă, printre alte obligații pe care legislația protecției datelor cu caracter personal le prevede, obligațiile (i) de a prelucra datele cu caracter personal numaipotrivit instrucțiunilor noastre scrise și (ii) de a implementa efectiv măsuri pentru protejarea confidențialității și asigurarea securității datelor cu caracter personal. Ne vom asigura, de asemenea, că actul scris dintre noi și persoana împuternicită prevede pentru aceasta cel puțin toate celelalte obligații pe care le prevede legislația aplicabilă cu privire la protecția datelor cu caracter personal.
6. Transferul datelor dumneavoastră către o țară terță sau organizație internațională
În prezent, datele dumneavoastră personale sunt prelucrate în România/teritoriul Uniunii Europene. Vă aducem la cunoștință faptul că, la acest moment, LYV WOMEN'S HEALTH nu transferă și nu intenționează să transfere datele dumneavoastră cu caracter personal sau o parte dintre acestea către alte companii, organizații sau persoane din state terțe sau către organizații internaționale.
În anumite situații limitate, (de exemplu, în vederea efectuării unor analize specializate, la solicitarea expresă a pacienților noștri), transmitem date cu caracter personal către centre medicale din afara României.
Dacă va fi necesar să transferăm datele dumneavoastră către destinatari din afara Spatiului Economic European, vă vom informa în prealabil atât cu privire la destinația transferului, cât șicu privire la temeiurile acestuia și, după caz, vom obține consimțământul dumneavoastră în acest sens.
7. Stocarea datelor
Vom stoca datele dumneavoastră pentru perioade diferite de timp, în funcție de categoria de date, scopurile și temeiurile pentru care le prelucrăm. Aveți mai jos detalii cu privire la termenele de păstrare a principalelor categorii de date pe care le prelucrăm:
a) Cea mai importantă categorie de date cu caracter personal pe care o prelucrăm sunt informațiile cu privire la starea dumneavoastră de sănătate, înregistrate atunci când accesați serviciile noastre medicale. Aceste date vor fi păstrate pentru perioada de timp prevăzută de dispozițiile legale specifice în domeniul sănătății și arhivare, precum și atât timp cât rămân necesare pentru scopurile menționate în prezenta informare.
b) Datele de identificare sunt accesorii datelor cu privire la starea de sănătate a pacientului șiprin urmare se păstrează pe toată perioada de stocare a datelor medicale, pentru identificarea certă a pacientului căruia îi aparțin.
c) Datele de contact le prelucrăm pe toată durata prestarii serviciilor, atât timp cât sunteți în evidența noastră ca pacient si conform consimtamantului pentru comunicarile comerciale.
d) Date financiare: prelucrăm detalii legate de plățile pentru servicii, pe care le păstrăm, conform reglementărilor financiar-contabile, pe o perioada de 5 până la 10 ani.
e) Imaginile captate de camerele de supraveghere din clinica noastra se stochează pe o perioadă de până la 30 de zile.
8. Inexistența unui proces decizional automatizat
Va informam ca, în calitate de client, nu veți face obiectul unei decizii bazate exclusiv pe prelucrarea automată a datelor dumneavoastră (inclusiv crearea de profiluri) care să producă efecte juridice cu privire la dumneavoastră sau care să vă afecteze într-un mod similar într-o măsură semnificativă.
9. Securitatea datelor dumneavoastră
Am luat masuri pentru a proteja pacienții noștri, alte persoane ale căror date le prelucrăm şi pe noi înşine de accesul neautorizat şi de modificarea, divulgarea sau distrugerea neautorizate ale datelor pe care le prelucrăm.
În special, am implementat următoarele măsuri tehnice și organizatorice de asigurare a securității datelor cu caracter personal:
a) Politici dedicate. Adoptăm și ne revizuim practicile și politicile de prelucrare a datelor clienților noștri, inclusiv măsurile fizice și electronice de securitate, pentru a ne proteja sistemele de acces neautorizat și alte posibile amenințări la securitatea acestora. Verificăm constant modul în care aplicăm propriile politici de protecţie a datelor cu caracter personal şi în care respectăm legislaţia protecţiei datelor.
b) Minimizarea datelor. Ne-am asigurat că datele dumneavoastră cu caracter personal pe care le prelucrăm sunt limitate la cele care sunt necesare, adecvate și relevante pentru scopurile declarate în această informare.
c) Restrângerea accesului la date. Restrângem cu strictețe accesul la datele cu caracter personal pe care le prelucrăm la angajații, colaboratorii și alte persoane care au nevoie să le acceseze pentru a le putea prelucra pentru noi. Toate aceste companii și persoane fizice sunt supuse unor obligații stricte de confidențialitate.
d) Măsuri tehnice specifice. Am achiziționat și utilizăm tehnologii care să asigure pacienții noștri că securitatea datelor lor este protejată.
e) Back-upuri şi audituri de securitate. Luăm măsuri speciale pentru protejarea sistemelor noastre împotriva accesului sau modificării neautorizate sau accidentale a datelor dumneavoastră și împotriva altor posibilelor amenințări la adresa securității acestora. Realizăm arhive (back-up) zilnice, pe care le păstrăm securizat. Toate echipamentele tehnice pe care le folosim pentru prelucrarea datelor dumneavoastră sunt securizate și actualizate pentru a proteja datele. De asemenea, desfăşurăm, la intervale de timp regulate, audituri de securitate asupra sistemelor informatice pe care le folosim pentru prelucrarea datelor cu caracter personal ale pacienților noștri.
f) Asigurarea exactității datelor dumneavoastră. Este posibil ca din când în când să vă rugăm să confirmaţi exactitatea și/sau actualitatea datelor cu caracter personal cu privire la dumneavoastră pe care le prelucrăm.
g) Instruirea personalului. Ne instruim constant angajații și colaboratorii cu privire la legislația și cele mai bune practici în domeniul prelucrării datelor cu caracter personal.
h) Anonimizarea datelor. Acolo unde este posibil și adecvat activității noastre, anonimizăm / pseudonimizăm datele cu caracter personal pe care le prelucrăm, astfel încât să nu mai poată fi identificate persoanele la care acestea se referă.
i) Controlul furnizorilor noştri de servicii. Introducem în contractele cu cei care prelucrează date cu caracter personal pentru noi (persoane împuternicite) sau împreună cu noi (operatori asociaţi) clauze pentru asigurarea protecţiei datelor pe care le prelucrăm.
Deși luăm toate măsurile rezonabile pentru a asigura securitatea datelor dumneavostră, LYV WOMEN`S HEALTH nu poate garanta lipsa oricărei încălcări de securitate sau imposibilitatea de penetrare a sistemelor de securitate. În cazul nefericit și puțin probabil în care o astfel de încălcare va surveni, vom urma procedurile legale pentru limitarea efectelor și informarea persoanelor vizate.
10. Drepturile dumneavoastra privind procesarea datelor personale
a) Dreptul de a ști ce date personale va sunt procesate/Dreptul de acces – Aveți dreptul de a solicita o copie a datelor cu caracter personal prelucrate de către LYV WOMEN`S HEALTH .
b) Dreptul de a rectifica datele – Aveți dreptul de a rectifica datele deținute în legătură cu dumneavoastră, dacă acestea nu sunt corecte. Dacă datele pe care le deținem trebuie actualizate sau în cazul în care considerați că acestea pot fi incorecte, va puteți adresa LYV WOMEN`S HEALTH la datele de contact indicate mai sus.
c) Dreptul de a fi uitat – de a fi șters din baza de date – LYV WOMEN`S HEALTH urmărește să prelucreze și să păstreze datele doar atât timp cât acest lucru este necesar. Aveți dreptul de a ne solicita să ștergem datele dumneavoastră cu caracter personal pe care le deținem, urmând ca LYV WOMEN`S HEALTH sa va informeze cu privire la posibilitatea ștergerii acestora, luând in considerare si obligațiile legale, interesul legitim sau alte circumstanțe ce necesita păstrarea datelor in continuare.
d) Dreptul de retragere a consimțământului – Aveți dreptul de a solicita retragerea consimțământului in situațiile în care prelucrarea datele dumneavoastră s-a realizat în temeiul consimțământului dumneavoastră. Menționăm ca puteți face aceasta cerere în orice moment, iar retragerea consimțământului nu va afecta legalitatea prelucrării datelor dumneavoastră realizata înainte de retragere.
e) Dreptul la portabilitatea datelor – Aveți dreptul de a primi datele cu caracter personal care va privesc și pe care le-ați furnizat LYV WOMEN`S HEALTH într-un format structurat, utilizat în mod curent şi care poate fi citit automat și aveți dreptul de a cere transmiterea acestor date altui operator de date cu caracter personal.
f) Dreptul de restricționare la utilizarea datelor cu caracter personal – Aveți dreptul de a cere restricționarea prelucrării de către LYV WOMEN`S HEALTH a datelor dumneavoastră cu caracter personal;
g) Dreptul de opoziție la prelucrarea datelor cu caracter personal – Aveți dreptul de a va opune prelucrării datelor pe care le prelucrăm în legătură cu dumneavoastră în temeiul interesului nostru legitim;
h) Dreptul de a face o reclamație – Aveți dreptul de a depune o reclamație la Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal, cu sediul in București, B-dul G-ral. Gheorghe Magheru 28-30, sector 1, cod poștal 010336, Romania, website: dataprotection.ro
Pentru a exercita sau a afla mai multe detalii despre oricare dintre aceste drepturi, ne puteți scrie pe adresa contact@lyv.ro.
Vom încerca să răspundem cât mai rapid şi complet tuturor întrebărilor şi preocupărilor dumneavoastră şi să facilităm exercitarea drepturilor dumneavoastră.